Friday, December 30, 2011

Dark City


Çok iyi hatırlıyorum 1998'de bu filmi ilk kez vizyondayken izlemiştim ve daha o zaman (ki ben 13 yasında oluyorum) beni etkilemeyi başarmıştı. Zamanla bu etki dahada derin bir boyut kazandı.

Her ne kadar büyük bir çoğunluğu anlayabilecek durumda olmasada günümüz insanı için adeta bir wake up call niteliği taşıyan harika bir sahneyle filme başlıyoruz.

Bir tarafta Shell beach'e gitmek için yanıp tutuşan John Murdoch, diğer taraftaysa aslında var olmayan bir Shell beach var. Bu, film içerisinde beni en çok etkileyen mevzudur. Tıpkı John Murdoch'ın Shell beach'e gitmek istiyor oluşu ancak bu isteğinin nedenini bir türlü ortaya koyamayışı gibi benim de içimde nedenini bir türlü cıkartıp söyleyemediğim Migros'a gitme arzusu var senelerdir (genellikle yürüyerek).

Bir diğer mevzu ise filmde sürekli sağda solda (on the boobies of women, on walls, floors etc.) cizilmis olan spiraller, daireler. 4 gün önce girdiğim toplantıda önümdeki kağıda bilinçsizce bunlardan birini cizdiğimi ve altına da aynı bilinçsizlikle - that's how i feel in general - yazdığımı fark etmiş oluşum bu yazının zeminini oluşturmuştur.


OMDB : 8.4

No comments: